Tiden etter en injeksjonsbehandling

Make up
Vi anbefaler alltid at du unngår på ta på de behandlede områdene og ikke bruke sminke/make up i minst 4 timer, helst så lenge som mulig. Dette er for å unngå infeksjon.

Hevelser
Hevelser er helt normalt etter alle fillerbehandlinger og også noe etter Profhilo. Man er vanligvis ikke hoven etter medisinsk rynkebehandling, men kan kan oppleve små myggstikkaktige kuler i en time eller to. De fleste hevelser vil være størst første morgen etter behandling og så gradvis gå ned. Vanligvis er all hevelse helt borte etter 14. dager.

Blåmerker
Er rerlativt normalt etter injeksjonsbeahndlinger. Vi behandler alltid på en måte som skal redusere muligheten så mye som mulig, men vi kan aldri garantere at du ikke får noen. Skal du noe som gjør at det er veldig viktig for deg å ikke ha blåmerker, anbefaler vi alltid at du gjør behandlingen i god tid før eller etter eventet.

Forventninger
Det er viktig at du har realistiske forventninger til behandlingen. Resultatene varierer mellom ulike mennesker. Dette snakker vi gjennom før behandlingen. I enkelte tilfeller vil ikke en injeksjonsbehandling være nok – da vil vi kunne henvise deg til en av våre dyktige plastikkirurger.

Infeksjon
Det kan forekomme etter all type injeksjoner. Tegn til infeksjon kan være rødhet, varme i huden, dunkende følelse og du kan få feber som har økt etter 2-5 dager etter behandlingen.  Har du mistanke at du har fått en infeksjon skal du ta kontakt med klinikken så snart som mulig.

Dødt vev/nekrose
Nekrose i huden skjer veldig sjeldent, men kan oppstå hvis vevet ikke får nok blodtilførsel.  Ved nekrose bli huden ofte misfarget noe som krever tilsyn og behandling. Dette er kun en mulighet etter filler eller sklerosering, men ikke medisinske rynkebehandling. Opplever du at huden blir blålig marmorert eller hvit – ta umiddelbart kontakt med oss.