Intervjuet om trender innen plastisk kirurgi

Aktuelt

30. august 2023 ble Ine Mørk og Mette Haga intervjuet i Finansavisen om hvilke trender vi ser innen plastisk kirurgi i dag.

«Flere norske kvinner enn noen gang ber om intimkirurgi, ifølge dr. Ine Mørk, som er spesialist på kjønnsleppereduksjon – det inngrepet som har størst økning i etterspørsel på Akademikliniken i Oslo.

Akademikliniken er til stede i hele Skandinavia, og også her registreres denne trenden.

– Intimkirurgi er en av de tingene som har økt mest de siste årene, og det er nok fordi det er mer fokus på det, sier Mørk.»

Med en kundebase på rundt 90 prosent kvinner er den desidert vanligste kroppsdelen som opereres på Akademikliniken i Oslo, fortsatt brystoperasjoner på rundt 45 prosent. Men i motsetning til på 1990- og tidlig 2000-tallet, er det nå mer naturlige bryster som gjelder.

Les hele artikkelen i Kapital her