Penisfortykkelse

Penisfortykkelse utføres som et enkeltinngrep, eller i kombinasjon med penisforlengelse. Man kan øke omkrets på penis gjennom injisering av mikrofett hentet fra egen kropp.

Din trygghet er viktig for oss, derfor tar vi alltid en konsultasjon først. I denne konsultasjonen vil du møte en av våre erfarne plastikkirurger, som vil snakke med deg om inngrepet og lytte til din ønsker og forventninger.

Hvordan foregår en penisfortykkelse?

På operasjonsdagen treffer du din plastiske kirurg og din anestesilege.

Vi gjennomfører penisfortykkelse ved hjelp av fettransplantasjonsteknikken. Det foregår slik at vi vanligvis suger ut fett fra midjen eller buken og spruter inn dette rundt penisskaftet. Vanligvis bruker vi en mengde på 20-30 ml.

Hva skjer etter en penisfortykkelse?

Man bruker ikke ha spesielt vondt etter denne operasjonen.

Den smerten som kan forekomme etter operasjonen, er mest relatert til fettsugingsområdet og ikke så mye til selve penis. Derimot oppstår en kraftig hevelse av penis de første 3 ukene.

Ereksjoner i løpet av de første tilhelingsukene kan være smertefulle. Ubehagene bruker å forsvinne, men først etter et par uker. Du bør vente cirka 6 uker minimum innen du gjenopptar seksuell aktivitet. Ereksjonsevnen påvirkes ikke av inngrepet. Forutsatt at ingen komplikasjoner oppstår, forandres heller ingen følelse i huden eller på penishodet.

Ettersom tilhelingsprosessen er individuell, er det viktig at du lytter til kroppens signaler og tilpasser deg etter dem. De fleste av pasientene kan gå tilbake på jobb etter noen dager, avhengig av hvor fysisk krevende denne er.

Når du drar hjem etter en operasjon, får du et kort med oppfølgingstime med telefonnummer til klinikken og til den kirurgen som har gjennomført operasjonen, slik at du kan nå oss døgnet rundt.

Hva koster det?

Prisen for en behandling avhenger av en rekke faktorer, blant annet ut i fra omfanget av et inngrep og om du skal gjøre et kombinasjonsinngrep. Du kan lese mer om priser for ulike operasjoner og behandlinger på våre sider.

Se priser for penisfortykkelse >

FAQ: Ofte stilte spørsmål om intimkirurgi mann

• Forventet resultat penisforlengelse?

Det er helt vanlig med en økning i 2 cm i slapp tilstand, ingen økning under ereksjon. For å motvirke sammentrekning i det dype arret, vil du få med et lett strekkapparat hjem. Mer informasjon vil bli gitt om dette under en konsultasjon.

• Forventet resultat penisfortykkelse?

Noe av fettet som injiseres i penis vil forsvinne ila de første 6 mnd. Resten av fettet fester seg og vil ikke forsvinne. Normalt vil man ende opp med en penis som er minst 1 cm tykkere i omkrets i slapp tilstand, mer under ereksjon.

• Kan jeg bli impotent?

Operasjonsteknikken vi bruker er svært trygg med tanke på å skade nerver som har betydning for ereksjon.  Vi har ikke sett tegn til skader på dem hos våre pasienter, og det er heller ikke pasienter som har fått det etter operasjon på andre seriøse klinikker som bruker den samme teknikken. Det er fordi vi unngår å operere nær de nervene som har betydning for ereksjonen.  Men ereksjonssvikt har mange årsaker, og all kirurgi innebærer risiko på et generelt grunnlag.

• Mulige komplikasjoner?

Skjeldne komplikasjoner er infeksjon, og blødning første døgn. Infeksjon behandles med antibiotika. Blødning vil bli behandlet på kontroll etter 1. døgn. Unormal arrdannelse kan forekomme. Uregelmessigheter i fettet etter fortykkelse kan forekomme, men er sjelden.

• Får jeg synlig arr?

Man vil få et lite buet arr i rota, dette er lite synlig.

• Gjør det veldig vondt?

Intimkirurgi forbindes med lite smerte etter operasjonen. Normalt får man smertestillende det første døgnet, deretter kan man bruke Paracet.

• Hvem utfører operasjonen?

Dr. Bjørn Tvedt utfører alle mannlige intimoperasjoner. Dr. Tvedt har lang erfaring med intimkirurgi, og benytter den tryggeste og mest velprøvde teknikken på markedet.