Profhilo Akademikliniken

Ikke-kirurgisk fettfjerning under hake

Legemiddelet vi benytter inneholder virkestoffet deoksykolsyre. Deoksykolsyre produseres naturlig i kroppen din og hjelper til med fordøyelsen av fett. Stoffet kan brukes hos voksne til å fjerne uønsket fett under haken og utføres ved hjelp av små injeksjoner.

Hva kan hjelpe mot fett under haken?

Vi bruker det første godkjente legemiddelet for å ødelegge fettcellene under haken, noe som ofte gir en mer markert profil. Legemiddelet inneholder virkestoffet deoksykolsyre. Deoksykolsyre produseres naturlig i kroppen for å lette nedbrytningen av fett.

Hele prosessen tar mellom 30-45 minutter og innebærer ingen kirurgi.

Hvordan reduseres fett under haken uten kirurgi?

Med injeksjoner av legemiddelet med deoksykolsyre kan dobbelthaken gradvis reduseres og slik forbedre utseendet på hakeprofilen. Injeksjoner mot fett under haken ødelegger fettcellene, mens fettsuging fjerner dem. Å fjerne fett under haken med injeksjon fremfor med kirurgi, er et godt alternativ så lenge man ikke forventer tydelige resultater innen kort tid.

Hvor mange ganger må jeg ta injeksjoner for å fjerne fett under haken?

Legen injiserer små mengder av stoffet på flere steder i området som skal behandles. Hvor mye legemiddel med deoksykolsyre du får og hvor mange runder med injeksjoner som trengs er avhengig av hvor mye fett det er under haken.

De fleste som tar injeksjoner mot dobbelthake opplever en synlig forbedring av hakeprofilen etter to til fire behandlinger og opptil seks ganger for å oppnå et optimalt resultat.  Tidsintervallet mellom hver gang skal alltid være minst 8 uker. Når det ønskede resultatet er oppnådd, kreves det ingen nye runder med injeksjoner.

Hva skjer før en behandling?

Vi i Akademikliniken er opptatte av at du skal føle deg trygg. Derfor er det første konsultasjonsbesøket viktig. Konsultasjonen er helt uforpliktende, og du vil her møte din behandlende lege, som gir deg informasjon om selve prosedyren, priser og mulig ventetid. Dette er også en god anledning til å stille spørsmål.

Legen undersøker deretter halsen din, og gir deg en gjennomgang som forteller hva injeksjon med legemiddelet kan gjøre for deg. Legen vil under konsultasjon anbefale en behandlingsplan som vil gi deg et optimalt resultat. Du vil få svar på hvor mange ampuller av deoksykolsyre du vil behøve og hvor mange intervaller som anbefales.

Konsultation för injektionsbehandling

Er behandlingen vond?

Du vil få bedøvelse i form av krem, men vi kombinerer ofte med injeksjonsbedøvelse i tillegg.

Området under haken markeres med en mal og man regner ut hvor mye av stoffet som skal benyttes. Behandlingen utføres ved at man injiserer små mengder av deoksykolsyren med en tynn nål i med ca 1 cm mellomrom i hele det markerte området.

Hva skjer etter behandlingen?

Som med andre injeksjonsbehandlinger kan du oppleve bivirkninger av legemiddel med deoksykolsyre. Rett etter at injeksjonene er satt kan man oppleve smerte, hevelse/væskeansamling, blåmerker eller redusert følelse under haken.

Disse bivirkningene er vanligvis forbigående og forsvinner av seg selv. Bivirkningene er vanligvis størst etter første gang og blir mindre og mindre for hver gang.

Hva koster det?

Prisen for en behandling avhenger av en rekke faktorer, som f.eks omfang og antall du trenger for tilstrekkelig effekt. Alternativ kirurgisk behandling kan være fettsuging av hake.

Kan jeg få behandling på samme dag som jeg kommer til konsultasjon?

Behandlingen utføres med et legemiddel som det kreves konsultasjon hos lege for å kunne få. Hos Akademikliniken er det kun autoriserte sykepleiere og plastikkirurger som utfører injiseringen.

Fordeler med injeksjoner for fett under hake

• Effektiv metode for å fjerne fett uten kirurgi
  • Deoksykolsyre er et naturlig stoff
  • Resultatet er permanent, fettcellene forblir ødelagte

Ulemper med injeksjoner under hake

• Man trenger gjerne 2-4 behandlinger
  • Man blir relativt hoven i noen dager etter
  • Antall injeksjoner er avhengig av fettmengde under haken

Hvordan kvalitetssikrer du injeksjonsbehandlingen din?

Injeksjonsbehandlinger har blitt ganske vanlige behandlinger i Norge. Medisinsk rynkebehandling og injeksjoner mot fett under hake er regulert og kan bare utføres av helsepersonell. Derav er det ingen krav eller regulering rundt behandling med andre injeksjoner. Dermed overføres ansvaret for behandlingene over til deg som kunde.

Vi er for strengere reguleringer i bransjen slik at det setter krav til hvem som kan behandle med for eksempel filler. Inntil det er på plass ønsker vi å hjelpe deg med hvordan du kan sortere bort uansvarlige aktører og sikre deg selv at du får behandling hos trygge og sikre hender. For å gjøre det enklest mulig deler vi våre beste råd på hva du burde sjekke ut før du gjennomfører en injeksjonsbehandling.

Vår kompetanse, din trygghet

• Alle injeksjoner med filler og medisinsk rynkebehandling utføres av autoriserte og sertifiserte sykepleiere eller autoriserte og sertifiserte leger.
  • Alle hudbehandlinger utføres av hudpleiere, sykepleiere eller annet sertifisert helsepersonell.
  • Vi benytter vi alltid høykvalitative, veldokumenterte injeksjonspreparater fra velrennomerte forhandlere
  • Vi har telefonvakt i helgene for akutte tilfeller
  • Våre kosmetiske sykepleiere gir deg en personlig anbefaling og sier ifra om du ikke trenger behandling