0,5 ml lip filler

Injeksjoner, Lepper

Ønsker du deg fyldigere lepper og har vurdert lip fillers? Selv om det er mange fordeler med lip fillers, er det noen viktige ting å huske på før du bestemmer deg. En av dem er hvor mye filler du bør velge. I mange tilfeller anbefales 0,5 ml lip filler, spesielt hvis det er første gang du tester filler i leppene. Så hvorfor akkurat 0,5 ml? Vi forteller deg hvorfor.

Hvorfor 0,5 ml lip filler?

Det er flere gode grunner til å velge en 0,5 ml første gang du gjør lip filler. Først og fremst fordi det er den minste dosen du kan ta, og det er lurt å starte med en liten mengde for å se om du liker hvordan leppene dine ser ut med filler.

Det er alltid bedre å fylle litt for lite, enn for mye. Da risikerer du ikke å få større lepper enn du ønsker, noe som kan skje hvis du velger en stor dose fra starten av. Det er enklere å fylle på mer i ettertid hvis man ønsker mer volum, enn å måtte fjerne filleren hvis du synes det ble fylt for mye. En mindre mengde filler er også bedre om du ønsker et mer naturlig resultat.

Når du akkurat har fylt leppene dine vil de være litt hovne, så det vil ta noen dager før hevelsen har senket seg og du ser det endelige resultatet. Så du kan ikke regne med å kunne se hvor mye 0,5 ml som fyller leppene umiddelbart. Ønsker du mer volum kan du enkelt få en annen behandling.

0,5 ml lip filler akademikliniken

Mindre filler legger seg bedre

Ovenfor har vi snakket om de estetiske aspektene ved å velge 0,5 ml lip filler. En annen grunn til å velge en liten mengde er at det vil være lettere for produktet å legge seg på leppene. Når den nettopp er injisert er den litt hardere og leppene kan føles litt stive.

Etter en dag føles det bedre, men det kan ta flere dager før produktet setter seg ordentlig og mykner. Etter 1-2 uker føles leppene naturlige. Når du velger en mindre mengde filler er det lettere for kroppen å venne seg til produktet, spesielt hvis du aldri har prøvd lip fillers før.

Lip filler på Akademikliniken

Har du spørsmål om lip filler, er du velkommen til å besøke oss på Akademikliniken. Hos oss møter du Nordens ledende plastikkirurger og kosmetiske sykepleiere med lang erfaring med filler. Vår klinikk har eksistert i over 30 år og tilbyr trygge omgivelser uavhengig av hvilken behandling du velger.

Injeksjonsbehandlinger har liten risiko, men selv en liten injeksjonsbehandling kan føre til komplikasjoner hvis det ikke utføres av lisensiert og sertifisert personell. Det kan også oppstå problemer hvis du ikke bruker et egnet produkt av høy kvalitet.

Når du henvender deg til oss, trenger du ikke bekymre deg for slike aspekter. Hos oss er du i trygge hender og vi jobber kun med de beste produktene på markedet. Helsen din er verdt det!

Book en konsultasjon eller behandling til filler her