Tiden etter en hud-eller laserbehandling

Make up
Vi vil som oftest legge på fukt og solbeskyttelse på huden din før du går fra oss. Ut over dette trenger du vanligvis ikke gjøre noe og vi vil informere deg dersom du ikke skal benytte makeup eller dersom det er andre forholdsregler.

Hevelser
Hevelser er mest normalt etter Fraxel og kraftigere behandlinger av Rosacea og sprengte blodkar. Disse er forbigående og vil vanligvis være borte i løpet av noen dager.

Blåmerker
Er relativt vanlig etter behandling mot sprengte blodkar med IPL. Disse er forbigående og vil gradvis forsvinne.

Forventninger
Det er viktig at du har realistiske forventninger til behandlingen. Resultatene varierer mellom ulike mennesker. Dette snakker vi gjennom før behandlingen. I enkelte tilfeller vil ikke en hudbehandling være nok – da vil vi kunne anbefale deg injeksjonsbehandlinger eller henvise deg til en av våre dyktige plastikkirurger.

Infeksjon
Infeksjon er ikke vanlig etter hudbehandlinger, men det kan i veldig sjeldne tilfeller forekomme etter microneedeling, dersom man har blitt veldig sår av en peeling eller kraftigere laserbehandling. Vi vil alltid gi deg anbefalinger for å unngå dette med f.eks. retningslinjer for sminke i etterkant. Tegn til infeksjon kan være rødhet, varme i huden, dunkende følelse og du kan få feber som har økt etter 2-5 dager etter behandlingen. Har du mistanke at du har fått en infeksjon skal du ta kontakt med klinikken så snart som mulig.

Hudbehandlinger

Hydrafacial

Dermapen

→

AquaGold

Få nyheter direkte

Tilbakekalling av samtykke

Du har rett til å når som helst tilbakekalle ditt samtykke ved å gi beskjed til Akademikliniken. Dette gjør du ved å sende en e-post til privacy@akademikliniken.no. I tilbakekallelsen må det fremgå hvem du er og hvilke personopplysninger tilbakekallelsen gjelder. Tilbakekallelse av samtykke innebærer at Akademikliniken ikke kan fortsette å behandle dine personopplysninger dersom ikke annen lovlig grunn foreligger. Akademikliniken skal informere deg dersom en slik lovlig grunn foreligger. Den behandling av personopplysninger som du har gitt samtykke til og som allerede har pågått frem til tilbakekallelsen er gjort, er dog lovlig og omfattes derfor ikke av tilbakekallelsen. Du kan også melde deg av ved å trykke på avmeldingslinken i et av Akademiklinikens nyhetsbrev.

For informasjon om hvordan Akademikliniken behandler dine personopplysninger og dine rettigheter som registrert – les mer på https://www.akademikliniken.no/personvernerklaering/