PRP-behandling

Behandling med blodplateberiket plasma (platet rich plasma) mot hårtap

Hårtap, også kalt Alopesi (arvelig hårtap) påvirker kvinner og menn i alle aldre. Over 75% av menn og over 20% av alle kvinner opplever genetisk hårtap som følge av Androgent alopesi. Hos opptil 5% oppstår dette før man har fylt 25 år.

Behandling med blodplateberiket plasma (platet rich plasma) har vist seg å:

• Bremse hårtap
  • Tilvekst av hår ved økt blodkar til hårfollikler (hårsekken).
  • Gir flere og tykkere hårstrå som gror frem.

På områder hvor håret er sparsomt vil behandlingen stimulere til gjenvekst og bedret kvaliteten på håret som finnes. Behandlingen bør gjennomføres 3-5 ganger med ca. 4 ukers mellomrom. Deretter bør man vedlikeholde resultatet med behandling minst en gang årlig. Behandlingen innebærer svært liten risiko, og utføres av erfaren lege.

Før behandling med blodplateberiket plasma

Du bør drikke godt siste døgn for å optimalisere blodplasma. Før behandlingen har du en konsultasjon med lege for at hårtapet skal vurderes og graders. Om du står på betennelsesdempende (NSAIDs) som ibuprofen eller Asprin er det viktig at du informerer om dette, da dette skal seponeres en uke før behandling. Man skal heller ikke innta antikoagulerende dagen før behandlingen skal utføres. God hårvask anbefales dagen før behandlingen. All nødvendig informasjon før behandlingen vil bli gitt både muntlig og skriftlig fra din lege.

Blodplateberiket plasma

En liten mengde blod tappes fra en vene i armen, inn i en spesialtilpasset beholder. Blodet sentrifugeres og de virksomme cellene i plasmaet fra blodet blir trukket ut. Plasmaet blir deretter injisert inn i optimal dybde i hodebunnen for å stimulerer hårsekken. Behandlingen er 100% naturlig, og er  ikke tilsatt noen kjemiske midler. Behandlingen tar ca 30-60 minutter, og involverer lite smerte.

Om ønskelig vil du få ledningsblokade ved at den nerven som gir smerte i det området som skal behandles blir bedøvet. Lokalbedøvelse dirkete i området som skal behandles skal ikke gjøres da dette kan nedsatt effekten av behandlingen.

Vi på Akademikliniken bruker en klinisks testet og dokumentert behandlingsprotokoll, og vi har flere års erfaring innen behandling av hårtap.

Etter behandling med blodplateberiket plasma

Du kan gå rett på jobb etter behandlingen og trenger ingen sykemelding. Du bør ikke vaske håret eller bruke hodeplagg det første døgnet. Du bør ikke ta noen form for betennelsesdempende medisin NSAID, men kan ta andre smertestillende ved behov. Lett hodepine og sviende fornemmelse er vanlig, og gir seg etter en dag.

Vi anbefaler ikke behandlingen for deg som:

• Er gravid eller ammende
  • Har en aktiv hudsykdom og betennelse i huden
  • Har en blodsykdomme
  • Har en form for akutt eller kronisk betennelse
  • Har kreft

Pris for behandling:

1 behandling kr 4000,-

4 behandlinger kr 12 800,-

6 behandlinger kr 19 200,-

Kontakt oss for time til konsultasjon på telefon 22 58 17 10 eller info@akademikliniken.no.

Du kan og bestille time på nett>