Effektiv behandling mot hårtap

Behandling med blodplateberiket plasma (PRP) mot hårtap

Hårtap, også kalt Alopesi (arvelig hårtap) påvirker kvinner og menn i alle aldre. Over 75% av menn og over 20% av alle kvinner opplever genetisk hårtap som følge av Androgent alopesi. Hos opptil 5% oppstår dette før man har fylt 25 år.

Behandling med PRP har vist seg å:

• Bremse hårtap
  • Tilvekst av hår ved økt blodkar til hårfollikler (hårsekken).
  • Gir flere og tykkere hårstrå som gror frem.

På områder hvor håret er sparsomt vil behandlingen stimulere til gjenvekst og bedret kvaliteten på håret som finnes. Behandlingen bør gjennomføres 3-5 ganger med ca. 4 ukers mellomrom. Deretter bør man vedlikeholde resultatet med behandling minst en gang årlig. Behandlingen innebærer svært liten risiko, og utføres av erfaren lege.

Før behandling med blodplateberiket plasma

Du bør drikke godt siste døgn for å optimalisere blodplasma. Før behandlingen har du en konsultasjon med lege for at hårtapet skal vurderes og graders. Om du står på betennelsesdempende (NSAIDs) som ibuprofen eller Asprin er det viktig at du informerer om dette, da dette skal seponeres en uke før behandling. Man skal heller ikke innta antikoagulerende dagen før behandlingen skal utføres. God hårvask anbefales dagen før behandlingen. All nødvendig informasjon før behandlingen vil bli gitt både muntlig og skriftlig fra din lege.

Hvordan virker PRP (blodplateberiket plasma)

En liten mengde blod tappes fra en vene i armen, inn i en spesialtilpasset beholder. Blodet sentrifugeres og de virksomme cellene i plasmaet fra blodet blir trukket ut. Plasmaet blir deretter injisert inn i optimal dybde i hodebunnen for å stimulerer hårsekken. Behandlingen er 100% naturlig, og er  ikke tilsatt noen kjemiske midler. Behandlingen tar ca 30-60 minutter, og involverer lite smerte.

Om ønskelig vil du få ledningsblokade ved at den nerven som gir smerte i det området som skal behandles blir bedøvet. Lokalbedøvelse dirkete i området som skal behandles skal ikke gjøres da dette kan nedsatt effekten av behandlingen.

Vi på Akademikliniken bruker en klinisks testet og dokumentert behandlingsprotokoll, og vi har flere års erfaring innen behandling av hårtap.

Etter behandling med blodplateberiket plasma

Du kan gå rett på jobb etter behandlingen og trenger ingen sykemelding. Du bør ikke vaske håret eller bruke hodeplagg det første døgnet. Du bør ikke ta noen form for betennelsesdempende medisin NSAID, men kan ta andre smertestillende ved behov. Lett hodepine og sviende fornemmelse er vanlig, og gir seg etter en dag.

Vi anbefaler ikke PRP-behandlinge for deg som:

• er gravid eller ammende
    • har en aktiv hudsykdom og betennelse i huden
    • har en blodsykdomme
    • har en form for akutt eller kronisk betennelse
    • har kreft

Kontakt oss for time til konsultasjon på telefon 22 58 17 10 eller info@akademikliniken.no.

Du kan og bestille time på nett>

Kan jeg få behandling på samme dag som jeg kommer til konsultasjon?

Dersom du planlegger å gjøre filler, skinbooster eller profhilo kan du fint gjøre behandling samtidig som du er til konsultasjon så lenge det er satt av tid til det. Skal du derimot gjøre medisinsk rynkebehandling eller Aquagold, må du først komme inn til en forkonsultasjon slik at vi kan ordne en delegering for legemiddelet som benyttes til deg fra vår lege. Ved denne konsultasjonen tas det bilder, du får informasjon, fyller ut et helseskjema og får snakke med en kosmetisk sykepleier som forklarer deg mer om behandlingen. Dersom du har gjort medisinsk rynkebehandling hos oss tidligere, trenger du ikke en slik forkonsultasjon.

Hvordan kvalitetssikrer du injeksjonsbehandlingen din?

Injeksjoner med fillers og medisinsk rynkebehandling har blitt ganske vanlige behandlinger i Norge. Medisinsk rynkebehandling er regulert og kan bare utføres av helsepersonell. Derav er det ingen krav eller regulering rundt behandling med fillers. Dermed overføres ansvaret for behandlingene over til deg som kunde.

Vi er for strenge reguleringer i bransjen da det ansvarliggjør oss som behandlere, slik det burde. Inntil det er på plass ønsker vi å hjelpe deg med hvordan du kan sortere bort uansvarlige aktører og sikre deg selv at du får behandling hos trygge og sikre hender. For å gjøre det enklest mulig deler vi våre beste råd på hva du burde sjekke ut før du gjennomfører en injeksjonsbehandling.

Vår kompetanse, din trygghet

• Alle injeksjonsbehandlinger med filler og medisinsk rynkebehandling utføres av autoriserte og sertifiserte sykepleiere eller autoriserte og sertifiserte leger.
  • Alle hudbehandlinger utføres av hudpleiere, sykepleiere eller annet sertifisert helsepersonell.
  • På Akademikliniken benytter vi alltid høykvalitative, veldokumenterte injeksjonspreparater fra velrennomerte forhandlere
  • Akademikliniken har telefonvakt i helgene for akutte tilfeller
  • Akademikliniken er alltid tilgjengelig på dagtid om du har spørsmål
  • Akademiklinikens behandlere gir deg en personlig behandlingsanbefaling og sier nei dersom du ikke trenger behandling

Praktisk informasjon om injeksjonsbehandlinger

Vi har 4 avdelinger i Norge med mer enn 20 dyktige, kosmetiske sykepleiere som jobber for å gi deg et naturlig resultat.  Du finner din nærmeste avdeling her.